Bizim yıllardan beri en sık gittiğimiz kayak merkezi olması sebebiyle Kartalkaya için favorimiz diyebiliriz. Elbette İstanbul’a yakın olması bizim için en önemli tercih sebebi. Ayrıca pist sayısı yeterli ve çok fazla tur seçeneği var. Özellikle İstanbul’dan günübirlik gidebiliyor olmak bizim için çok büyük bir artı, turla gittiğimiz için yolda uyuma imkanımız da oluyor ve herhangi bir zorluk yaşamıyoruz.

Kartalkaya Kayak Merkezi‘nde birbirinden tamamen ayrı iki farklı pist grubu bulunuyor; bir tanesi Kartal Otel tarafındaki pistler, diğeri ise DorukKaya Ski & Mountain Resort tarafında bulunan Dorukkaya Pistleri. Her ikisinde de pist sayıları ve uzunlukları fazla olduğundan kendi başlarına birer kayak merkezi gibiler desek abartmış olmayız.

Dorukkaya Kafe

Kartalkaya’ya gitmeden önce videomuza göz atmayı unutmayın. ✌️

Kartalkaya Pistleri

Avantajları; yaya kalabalığı yok, pist alternatifi çok, ski-pass fiyatları daha uygun ve sis daha az. Dezavantajları; çok rüzgarlı olabiliyor, kafeler vasat ve Köroğlu Pisti kapalı olduğu zamanlarda diğer pistlerde çok sıra beklemeniz gerekebiliyor. 2020 sezonu öncesi 8 yeni pist ekleyerek pist sayısını da arttırdılar. Tabii bunlar öyle sandığınız gibi çok uzun pistler değil ancak yine de pist sayısının artması iyi oldu diyebiliriz.

Kartalkaya pistleri ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz “Kartalkaya Pistleri” inceleme yazımıza göz atabilirsiniz.

Kartalkaya Pist Haritası

Dorukkaya Pistleri

Avantajları; rüzgar az, kafeleri güzel ve yapay kar makineleri sayesinde kar kalınlığı yeterli olmasa da kayak imkanı bulabiliyorsunuz. Dezavantajları; sis olursa kayak imkansız hale geliyor, ski-pass fiyatları daha yüksek ve sadece 1 adet chairlift (sandalyeli telesiyej) var.

Dorukkaya pistleri ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz “Dorukkaya Pistleri” inceleme yazımıza göz atabilirsiniz.

İki pisti de denedikten sonra uzun yıllar her gidişimizde tercihimiz Kartalkaya pistleri oldu ve değiştireceğimizi de düşünmüyorduk. Bunun en büyük nedeni Kartalkaya’da iki adet chairlift olmasıydı. Biz gün içinde neredeyse aralıksız kayak yapıp yalnızca öğle yemeği için mola verdiğimizden dinlenerek çıkmak iyi oluyor. Ancak son yıllarda çok kalabalık oluyor ve Köroğlu pistleri de açılmadığı için chairlift sırası uzadıkça uzuyor. Bu nedenle artık Dorukkaya pistlerini tercih ediyoruz. Orada 1 adet chairlift olsa da üstü kapanabiliyor olması büyük rahatlık. Bizim tercihimizi belirleyen faktörler bunlar. Dorukkaya skipass fiyatları biraz daha yüksek olsa da aradaki fark çok küçük olduğundan pist seçimimizi etkilemiyor.

Yalnız küçük bir uyarımız var; 2022 yılında Dorukkaya’ya gittiğimizde eskisi kadar mutlu ayrılmadık. 2023 yılında tekrardan Kartalkaya’ya dönebiliriz, şu an net bir karar verebilmek için sezonun açılmasını bekliyoruz. Kayak merkezleri ile ilgili deneyimlerimizi bütün sezon boyunca Instagram hesabımızda paylaşıyoruz, tıklayıp takip edebilirsiniz.

Sezon öncesi otelden yapılan açıklamaya göre 2023 sezonunda pistler ortak kullanılacakmış. Ancak henüz detaylar belli değil. Yalnızca konaklama da geçerli olabilirmiş, yani günübirlik müşteriler eskisi gibi giriş yaptığı bölge dışına çıkamayacak. Şu an bir belirsizlik var, yeni bilgiler geldikçe instagramdan paylaşmaya çalışacağız.

Dorukkaya Pistleri

Kartalkaya Otelleri

Kartalkaya otel fiyatları şehir merkezindeki otellere göre yüksek olsa da kesinlikle kayak merkezinde konaklamanızı tavsiye ederiz. Bolu merkezinde kalıp oradan gidip gelmek pek verimli olmuyor, özellikle sabahları yol temizlenmediği için dağa çıkışınız uzun sürüyor; hem çok vakit kaybediyorsunuz hem de bizce o riske değmez. Bolu’dan gidip gelmektense turla İstanbul’dan gidip gelmek daha mantıklı. Bu nedenle Bolu otellerine hiç yer vermiyoruz ve yalnızca Dorukkaya ve Kartalkaya otellerine yer veriyoruz.

1- Kartal Otel

Kartalkaya tarafında bizim tercihimiz her zaman Kartal Otel oluyor. Tek beğenmediğimiz yanı biraz eski olması ama özellikle yemekleri mükemmel, hem çeşit olarak hem de lezzet olarak pek çok otele taş çıkartır. Elbette fiyatının diğerlerine göre uygun olması da bizim tercihimizi etkiliyor.

2- Grand Kartal Otel

Kartal Otel’in hemen yanında yer alıyor ve aynı pistleri kullanıyor. Hatta işletmesi de aynı ve buradaki yemeklerin de çok güzel olduğunu söylüyorlar. Biraz daha yeni bir otel ve Kartal Otel ile aralarında çok küçük bir fiyat oluyor. Her sezon Grand Kartal’a mı gitsek diye konuşuyoruz ama sonra bildiklerimizden şaşmayalım düşüncesiyle vazgeçiyoruz. Belki de o sene bu senedir bilemiyoruz. 🤔

3- DorukKaya Ski & Mountain Resort

Biraz eski ve fiyatı da Kartal Otel’den yüksek olduğu için buraya gitmiyorduk. Sonra güzel bir yenilemeden geçti ve o gün bugündür her yıl buraya gidiyoruz. Odaları, oturma alanları ve restoranı yenilendikten sonra gayet keyifli hale geldi. Yemekleri de güzel olunca yetiyor, bizi kazanmak bu kadar kolay. 😀 Yalnız 2022 yılında her şeye ekstra para istemeye başlamışlar, bu biraz canımızı sıktı.

4- Kaya Palazzo Ski & Mountain

Fiyatlar oldukça yüksek ve sunduğu çok büyük bir artı yok.

5- Golden Key Kartalkaya

Kendi pisti yok, ister Dorukkaya isterseniz de Kartal Otel tarafındaki pistlerde kayak yapabilirsiniz. Biz burada konaklamadık ama dışarıdan bakınca sanki kayak için değil de böyle gelip şömine başında oturmalık bir otel gibi gözüküyor.

Kartalkaya Kayak Merkezi

Kartalkaya Turları

Biz hem konaklamalı hem de günübirlik Kartalkaya turlarını sıklıkla tercih ediyoruz. Keşke her gelişimizde konaklayabilsek. Ancak malum sürekli olarak işlerden ayrılamıyoruz ve senede bir ya da iki konaklamalı kayak tatili yapabiliyoruz. Bunun dışında da hafta sonlarımızı günübirlik turlarla değerlendiriyoruz. Kartalkaya da Kartepe’den sonra bize en yakın kayak merkezi olduğundan günübirlik için en uygun yer diyebiliriz.

Konaklamalı Kartalkaya Kayak Turu

Turla gelmektense rezervasyonunuzu direkt otelden yapıp ulaşımı da kendi aracınızla sağlamak daha rahat olacakmış gibi düşünülebilir. Ancak büyükşehirlerden her gün otobüs kaldıran turlar var, eğer büyükşehirlerde yaşıyorsanız Kartalkaya turlarını incelemeniz faydanıza olur. Kartalkaya kayak turu düzenleyen pek çok firma var. Özellikle bu alanda yoğunlaşan tur firmlarından bahsediyoruz, o yüzden isimlerini duymamış olabilirsiniz. Bu durum sizi korkutmasın gayet iyi hizmet veriyorlar ve fiyatlar otelin verdiğinin çok daha altında oluyor. Yine de en iyi fiyatı yakalamak için biraz araştırma yapmak gerekiyor. Ayrıca bahsettiğimiz kayak turlarına ulaşım da dahil oluyor, artan yakıt fiyatlarını düşününce bu da büyük bir avantaj.

Lounge

Günübirlik Kartalkaya Turu

Bu turları da konaklamalı turları düzenleyen firmalar yapıyorlar, büyükşehirlerden her gün otobüsleri kalkıyor o yüzden gidiş ve dönüş problem olmuyor. Özellikle İstanbul ve Ankara’da yaşıyorsanız Kartalkaya günübirlik tur için ideal bir nokta. Biz İstanbul’dan 3:30’da biniyoruz ve sabah 8:30’dan önce kayak merkezinde oluyoruz, kayak odasında giyinip en geç saat 9 gibi piste çıkmış oluyoruz. Bu arada kayak odasında kiralayabileceğiniz kilitli dolaplar var, fiyatı da 60 TL. 1 dolap 2 kişi için yeterli geliyor, yani oldukça büyük. Akşam da 16:45 gibi otobüste oluyoruz, en geç 17:00’da hareket etmiş oluyor. Zor olacağını düşünüyorsanız bir de İstanbul’da kalıp ne yapacağınızı düşünün; avm’ye mi gideceksiniz? Düşünmesi bile yoruyor. Boğaza kahvaltıya mı gideceksiniz? Hafta içi trafik çekmekten bıkmadıysanız olabilir. 😬

Biz, yola çıkmadan uyumasak bile otobüste uyuduğumuz için 5 saatlik uyku yetiyor, zaten kaymaya başladığımızda uyku falan kalmıyor, mis gibi dağ havasını alıp daha çok dinleniyoruz. Dönüş yolunda o yorgunlukla uyuyarak İstanbul’a geliyoruz. Tercih sizin 😴 Bu arada bazı tur firmaları Dorukkaya tarafına götürürken bazıları da Kartal otel tarafına götürüyorlar, daha detaylı bilgi almak için Kayak Turları yazımıza göz atabilirsiniz.

Kartalkaya

Kartalkaya Kayak Malzemesi Kiralama

Bildiğiniz gibi kayak pahalı bir spor olduğundan, yeni başlayan ve devam edip etmeyeceği belli olmayanlar için en doğrusu kiralık malzeme kullanmak. Kartalkaya’da da gerek kayak merkezinde gerekse de dağ yolunda kayak malzemesi kiralayan birçok yer bulunuyor. Biz uzun zamandır kiralama yapmadığımız için yol kenarındakiler için birşey söyleyemiyoruz ancak otelin kayak odasında fiyatlar buralara göre biraz daha yüksek. Ucuz, orta ve pahalı şeklinde 3 farklı alternatif sunuyorlar. Zaten kaymayı bilmiyorum ucuzu olsun diye düşünürseniz hata edersiniz, peşin peşin söyleyelim. Çünkü size verdikleri malzemeler inanılmaz yıpranmış oluyor ve sizin öğrenmenizi de zorlaştırıyor. O yüzden ucuzundan uzak durun; hatta en kalitelisini kiralarsanız sizin için faydalı olur. Eğer kendi aracınızla geldiyseniz yol kenarındaki yerleri deneyebilirsiniz, tabi turla geldiyseniz böyle bir seçim yapma şansınız yok, ya anlaşmalı oldukları yerde duruyorlar ya da otelin kayak odasından kiralama yapıyorsunuz.

Dorukkaya

Kartalkaya Kayak Dersi

Hep diyoruz ya kayak pahalı bir spor, kayaktan pahalı olan birşey varsa o da kayak dersi. 💰 Siz nasıl öğrendiniz derseniz ben kendi başıma öğrendim, Ecem’e de ben öğrettim. Benim yaptığımı kesinlikle tavsiye etmem, çünkü kayak gerçekten riskli bir spor. En ideal yol bilen biri ile gitmeniz ve ondan yardım almanız olur, tabii sizin de emek vermeniz gerekeceğini unutmayın. Ben Ecem’e öğretirken kayaklarımı çıkarıp yarım günümü tamamen ona ayırdım, sizinle bu kadar uğraşacak birini bulmanız zor. Yine de bilen biriyle gitmeniz avantajınıza olur ama sakın “sen bize bir iki tur gösterirsin sonra biz hallederiz” gibi bir düşünce olmasın. Yani olmasın derken, lütfen rica ediyorum olmasın; çünkü daha önce böyle düşünerek piste çıkan birisi bana çok kötü çarptı ve az kalsın hem beni hem de kendini sakatlayacaktı. 🤬 Şakası bir yana kendinizden emin olmadan piste çıkmak tahmin edemeyeceğiniz kadar tehlikeli olabilir. Ayakta durabiliyorum, düz pistte ilerleyebiliyorum ve diğer pistlere çıkabilirim demek büyük bir yanılgı olur, zaten mesele durabilmek ve kayakları doğru yönlendirebilmek. Kendinizi pistten aşağıya bırakıp kontrolsüz bir şekilde aşağıya inmenin ilk bir iki saniyesi zevkli gelebilir ancak sonrasında acı bir pişmanlık yaşarsınız, git gide hızınız artar; kontrolü kaybedersiniz ve pişmanlık daha da artar. Olayın nasıl sonuçlanacağı sizin kontrolünüzden çıkmıştır ama merak etmeyin size altın değerinde bir tavsiyemiz var; ilk pişmanlığı yaşadığınız anda kendinizi kontrollü bir şekilde yere bırakın 😀 Yani zaten eninde sonunda düşeceğiniz için en iyisi hızlanmadan düşmek. Kısacası size öğretecek biri yoksa mecburen ders alacaksınız, Kartalkaya kayak dersi fiyatı geçen sene 500 TL civarıydı. O kadar pahalı değilmiş diye düşünebilirsiniz ama bir derste ne öğrendiğinizi söyleyelim öyle karar verin “hiç birşey”, yanlış anlaşılmasın hocalar size birşey öğretmiyor demek istemiyorum ama bir dersin yeterli olmadığı kesin zaten onlar da bir derste öğrenmenin zor olduğunu söyleyecektir. Siz başlangıçta ne kadar ders almanızın yeterli olacağını sorup ona göre karar verin.

Kartalkaya Kayak Merkezi Nerede?

Köroğlu dağlarının tepelerine kurulu olan Kartalkaya kayak merkezi, Bolu’ya bağlı ve merkeze yaklaşık 40 km mesafede bulunuyor. Ankara Bolu karayolunu kullanarak İstanbul yönünden gelirken Bolu merkezini geçtikten yaklaşık 10 km sonra Kartalkaya kayak merkezi tabelasını göreceksiniz. Bu sapaktan döndükten sonra 25-30 km kadar ilerleyip dağa tırmanarak kayak merkezine ulaşacaksınız.

Eğer Dorukkaya tarafı ile ilgili biraz daha fazla bilgi almak istiyorsanız buradaki yazı oldukça detaylı, inceleyebilirsiniz.