in , ,

Kartalkaya

Bolu Kartalkaya Kayak Merkezi

Kartalkaya, İstanbul’a olan yakınlığı ve pist sayısının da fazla, tur fiyatlarının uygun olduğu kayak merkezlerinden biri olmasından dolayı tercih ettiğimiz bir kayak merkezi. Özellikle İstanbul’dan günübirlik gidebiliyor olmak bizim için çok büyük bir artı, turla gittiğimiz için yolda uyuma imkanımız da oluyor ve herhangi bir zorluk yaşamıyoruz. Kartalkaya Kayak Merkezi‘nde birbirinden tamamen ayrı iki farklı pist grubu bulunuyor; bir tanesi Kartal Otel tarafında, diğeri ise DorukKaya Ski & Mountain Resort tarafında bulunan Dorukkaya Pistleri’dir. Her ikisi de kendi içerisinde farklı pistler barındırmaktadır.

• Kartalkaya Pistleri

Avantajları; yaya kalabalığı yok, pist alternatifi çok, ski-pass fiyatları daha uygun ve sis daha az. Dezavantajları; çok rüzgarlı olabiliyor, cafeler vasat ve Köroğlu Pisti kapalı olduğu zamanlarda diğer pistlerde çok sıra beklemeniz gerekebiliyor.

Dorukkaya Pistleri

• Dorukkaya Pistleri

Avantajları; rüzgar az, cafeleri güzel ve yapay kar makineleri sayesinde kar kalınlığı yeterli olmasa da kayak imkanı bulabiliyorsunuz. Dezavantajları; sis olursa kayak imkansız hale geliyor, ski-pass fiyatları daha yüksek ve sadece 1 adet chairlift (sandalyeli telesiyej) var.

İki pisti de denedikten sonra her gidişimizde tercihimiz Kartalkaya pistleri oldu ve bundan sonra da muhtemelen değişmeyecektir. Biz gün içinde neredeyse aralıksız kayak yapıp yalnızca öğle yemeği için mola verdiğimizden burayı tercih ediyoruz, cafede fazla vakit geçirmediğimiz için çok fazla rahat bir ortam aramıyoruz. Yorulduğumuz zaman pist başına çıkışımızı chairlift ile yapıyoruz ve oturarak çıktığımız için yeteri kadar dinlenebiliyoruz. 2 adet chairlift olması sayesinde yeni başlayan kayakçıların yoğunluğu diğer chairliftte olduğu için biz çok sıra beklemeden çıkabiliyoruz. Yoğun kayak yapıyor olmasak Dorukkaya pistlerini de tercih edebilirdik. Bu arada yukarıda avantaj ve dezavantajlarda bahsetmiş olduğumuz ski-pass fiyatlarındaki farklılık çok yüksek olmuyor bunu da belirtelim, yani kararınızı buna göre vermenizi gerektirecek bir durum yok.

Kartalkaya Otelleri

Kartalkaya otel fiyatları şehir merkezindeki otellere göre yüksek olsa da kesinlikle kayak merkezinde konaklamanızı tavsiye ederiz. Bolu merkezinde kalıp oradan gidip gelmek pek verimli olmuyor, özellikle sabahları yol temizlenmediği için dağa çıkışınız uzun sürüyor; hem çok vakit kaybediyorsunuz hem de bizce o riske değmez. Bolu’dan gidip gelmektense turla İstanbul’dan gidip gelmek daha mantıklı.

Kartalkaya Kayak Merkezi Otelleri

• Kartal Otel

Bizim tercihimiz her seferinde burası oluyor, otel biraz eski olsa da özellikle yemekleri mükemmel, hem çeşit olarak hem de lezzet olarak pek çok otele taş çıkartır. Kısacası pistleri ve yemekleri sayesinde bizi kazanıyor.

• Grand Kartal Otel

Kartal Otel’in hemen yanında yer alıyor ve aynı pistleri kullanıyor. Hatta işletmesi de aynı ve buradaki yemeklerin de çok güzel olduğunu söylüyorlar. Biraz daha yeni bir otel ve Kartal Otel ile aralarında çok küçük bir fiyat oluyor.

• DorukKaya Ski & Mountain Resort

Eğlence arıyorsanız tercih edebilirsiniz ama yine de çok büyük beklentiye girmemenizde fayda var. Ayrıca fiyatları Grand Kartal ve Kartal Otele göre yüksek.

• Kaya Palazzo Ski & Mountain

Fiyatlar oldukça yüksek ve sunduğu çok büyük bir artı yok.

Kartalkaya Turları

Biz hem konaklamalı hem de günübirlik Kartalkaya turlarını sıklıkla tercih ediyoruz. Keşke her gelişimizde konaklayabilsek ancak malum sürekli olarak işlerden ayrılamıyoruz ve senede bir ya da iki konaklamalı kayak tatili yapabiliyoruz. Bunun dışında da haftasonlarımızı günübirlik turlarla değerlendiriyoruz.

• Konaklamalı Kartalkaya Kayak Turu

Turla gelmektense rezervasyonunuzu direk otelden yapıp ulaşımı da kendi aracınızla sağlamak daha rahat olacakmış gibi düşünülebilir. Ancak büyükşehirlerden her gün otobüs kaldıran turlar var, eğer büyükşehirlerde yaşıyorsanız Kartalkaya turlarını incelemeniz faydanıza olabilir. Kartalkaya kayak turu düzenleyen, belki de adını bile duymadığınız bir kaç tur firması var. Bu sizi korkutmasın bu firmalar özellikle buralara yoğunlaşan firmalar olduğu için isimlerini duymamış olabilirsiniz ancak gayet iyi hizmet veriyorlar ve fiyatları sizin otelden alacağınız fiyatın çok daha altında oluyor, öyle küçük bir fark değil neredeyse otelin verdiği fiyatın yarı fiyatına kayak turu bulabilirsiniz. Kendiniz gittiğiniz zaman yol masrafları vs derken bir gece fiyatına üç günlük tura katılma şansınız olabilir.

• Günübirlik Kartalkaya Turu

Bu turları da konaklamalı turları düzenleyen firmalar yapıyorlar, büyükşehirlerden her gün otobüsleri kalkıyor o yüzden gidiş ve dönüş problem olmuyor. Özellikle İstanbul ve Ankara’da yaşıyorsanız Kartalkaya günübirlik tur için ideal bir nokta. Biz İstanbul’dan 3:30’da biniyoruz ve sabah 8:30’dan önce kayak merkezinde oluyoruz, kayak odasında giyinip en geç saat 9 gibi piste çıkmış oluyoruz. Bu arada kayak odasında kiralayabileceğiniz kilitli dolaplar var, fiyatı da 20 TL, 1 dolap 2 kişi için yeterli geliyor, yani oldukça büyük. Akşam da 16:45 gibi otobüste oluyoruz, en geç 17:00’da hareket etmiş oluyor. Zor olacağını düşünüyorsanız bir de İstanbul’da kalıp ne yapacağınızı düşünün; avm’ye mi gideceksiniz? Düşünmesi bile yoruyor. Boğaza kahvaltıya mı gideceksiniz? Hafta içi trafik çekmekten bıkmadıysanız olabilir. 🙂 Biz, yola çıkmadan uyumasak bile otobüste uyuduğumuz için 5 saatlik uyku yetiyor, zaten kaymaya başladığımızda uyku falan kalmıyor, mis gibi dağ havasını alıp daha çok dinleniyoruz, dönüş yolunda o yorgunlukla uyuyarak İstanbul’a geliyoruz. Tercih sizin 🙂 Bu arada bazı tur firmaları Dorukkaya tarafına götürürken bazıları da Kartal otele tarafına götürüyorlar, daha detaylı bilgi almak için Kayak Turları yazımıza göz atabilirsiniz.

Kartalkaya Kayak Malzemesi Kiralama

Bildiğiniz gibi kayak pahalı bir spor olduğundan, yeni başlayan ve devam edip etmeyeceği belli olmayanlar için en doğrusu kiralık malzeme kullanmak. Kartalkaya’da da gerek kayak merkezinde gerekse de dağ yolunda kayak malzemesi kiralayan birçok yer bulunuyor. Biz uzun zamandır kiralama yapmadığımız için yol kenarındakiler için birşey söyleyemiyoruz ancak otelin kayak odasında fiyatlar buralara göre biraz daha yüksek. Ucuz, orta ve pahalı şeklinde 3 farklı alternatif sunuyorlar. Zaten kaymayı bilmiyorum ucuzu olsun diye düşünürseniz hata edersiniz, peşin peşin söyleyelim. Çünkü size verdikleri malzemeler inanılmaz yıpranmış oluyor ve sizin öğrenmenizi de zorlaştırıyor. O yüzden ucuzundan uzak durun; hatta en kalitelisini kiralarsanız sizin için faydalı olur. Eğer kendi aracınızla geldiyseniz yol kenarındaki yerleri deneyebilirsiniz, tabi turla geldiyseniz böyle bir seçim yapma şansınız yok, ya anlaşmalı oldukları yerde duruyorlar ya da otelin kayak odasından kiralama yapıyorsunuz.

Kartalkaya Kayak Dersi

Hep diyoruz ya kayak pahalı bir spor, kayaktan pahalı olan birşey varsa o da kayak dersi. 🙂 Siz nasıl öğrendiniz derseniz bu yazıyı yazan ben, Fatih kendi başıma öğrendim, Ecem’e de ben öğrettim. Benim yaptığımı kesinlikle tavsiye etmem, çünkü kayak gerçekten riskli bir spor. En ideal yol bilen biri ile gitmeniz ve ondan yardım almanız olur, tabii sizin de emek vermeniz gerekeceğini unutmayın. Ben Ecem’e öğretirken kayaklarımı çıkarıp yarım günümü tamamen ona ayırdım, sizinle bu kadar uğraşacak birini bulmanız zor. Yine de bilen biriyle gitmeniz avantajınıza olur ama sakın “sen bize bir iki tur gösterirsin sonra biz hallederiz” gibi bir düşünce olmasın.Yani olmasın derken, lütfen rica ediyorum olmasın; çünkü daha önce böyle düşünerek piste çıkan birisi bana çok kötü çarptı ve az kalsın hem beni hem de kendini sakatlayacaktı. 🙂 Şakası bir yana kendinizden emin olmadan piste çıkmak tahmin edemeyeceğiniz kadar tehlikeli olabilir. Ayakta durabiliyorum, düz pistte ilerleyebiliyorum ve diğer pistlere çıkabilirim demek büyük bir yanılgı olur, zaten mesele durabilmek ve kayakları doğru yönlendirebilmek. Kendinizi pistten aşağıya bırakıp kontrolsüz bir şekilde aşağıya inmenin ilk bir iki saniyesi zevkli gelebilir ancak sonrasında acı bir pişmanlık yaşarsınız, git gide hızınız artar; kontrolü kaybedersiniz ve pişmanlık daha da artar. Olayın nasıl sonuçlanacağı sizin kontrolünüzden çıkmıştır ama merak etmeyin size altın değerinde bir tavsiyemiz var; ilk pişmanlığı yaşadığınız anda kendinizi kontrollü bir şekilde yere bırakın 🙂 Yani zaten eninde sonunda düşeceğiniz için en iyisi hızlanmadan düşmek. Kısacası size öğretecek biri yoksa mecburen ders alacaksınız, Kartalkaya kayak dersi fiyatı geçen sene 200 TL civarıydı. O kadar pahalı değilmiş diye düşünebilirsiniz ama bir derste ne öğrendiğinizi söyleyelim öyle karar verin “hiç birşey”, yanlış anlaşılmasın hocalar size birşey öğretmiyor demek istemiyorum ama bir dersin yeterli olmadığı kesin zaten onlar da bir derste öğrenmenin zor olduğunu söyleyecektir. Siz başlangıçta ne kadar ders almanızın yeterli olacağını sorup ona göre karar verin.

Eğer Dorukkaya tarafı ile ilgili biraz daha fazla bilgi almak istiyorsanız buradaki yazı oldukça detaylı. İncelemenizi tavsiye ederiz.