in , ,

Davraz Kayak Merkezi

Isparta Davraz Kayak Merkezi Hakkında Tüm Detaylar

Kayak merkezi denildiğinde ilk akla gelenlerden biri değil, zaten Davraz kayak merkezini sevmemizin en büyük nedeni de bu, popüler olmadığı için kalabalık olmuyor. Bazen gezmek için gelen gruplar olabiliyor, onlar ilk geldiklerinde yoğunluk yaşanabiliyordu. Ancak 2018-2019 sezonunda faaliyete girmesi planlanan ve yalnızca yayaları taşıyacak olan telesiyej sayesinde bizim kullandığımız telesiyejde artık yoğunluk olmayacak. Siz yine de çılgınlık yapıp sömestr tatilinde hafta sonu gitmeye kalkmayın tabi, hatta sömestr tatilinde kayak tatili yapacaksanız yurtdışı olmasında yarar var.

Tabii ki tek sevme nedenimiz kalabalık olmaması değil; aynı zamanda kar kalitesi de oldukça yüksek ve güneşli günleri oldukça fazla, bu da kayak yapmayı çok daha keyifli bir hale getiriyor.

Güncelleme: Yukarıda bahsetmiş olduğumuz ve yalnızca yayaları taşıması planlanan telesiyej maalesef açılmadı ve 2019 sezonu yukarıda bahsettiğimiz gibi gitmiyor. Orada bulunan tanıdıklarımız yaya yoğunluğunun arttığını söylüyorlar ve sıra beklemek zorunda kalmalarından dert yanıyorlar. Bu yüzden bu sene biz Davraz’a gitmeyi düşünmüyoruz daha çok Erciyes‘i tercih ediyoruz. Bu bilgiyi göz önünde bulundurmanızda yarar var.

Davraz Kayak Merkez’i için tek dezavantaj eğlence yerlerinin olmaması, zaten diğer yazılarımızı okuduysanız bizim böyle bir beklentimiz olmadığını biliyorsunuzdur. Biraz eğlence de olsun derseniz size tavsiyemiz Kartalkaya olur, kayak bahane benim için öncelik eğlence derseniz de Uludağ’a gidin deriz, gitmişken bizim yerimize de bir İskender yersiniz artık. 🙂

Davraz Pistleri

Burada pistler iki etaptan oluşuyor, otellerin bulunduğu bölgeden telesiyejle birinci etaba ulaşıyorsunuz. Bu bölümde biraz daha başlangıç seviyesinde pistler olduğu gibi zorlu pistler de bulunuyor. Telesiyejden indikten sonra bu pistleri kullanarak oteller bölgesine inebilirsiniz ya da farklı bir telesiyeje binerek ikinci etaba geçebilirsiniz. Bu etaba geçtiğinizde; hava biraz daha soğuyacak, çünkü biraz daha yüksek, yaya kalabalığından kurtulacaksınız ve geniş pistler göreceksiniz. Davraz kayak merkezinin pistleri güzel olduğu gibi ağaçlık ve kayalık bir bölge olmaması da büyük bir avantaj, pist dışında bol karda kayma imkanı da bulabiliyorsunuz. Yani aslında her yer pist diye düşünebilirsiniz. İkinci etapta bir telesiyej bir de teleski olmak üzere iki farklı taşıma sistemi bulunuyor, teleski kullanılan pistin altındaki kafe sayesinde tüm gününüzü ikinci etapta geçirebiliyorsunuz.

İkinci etap beni kesmedi derseniz sizi Bubble pistine alalım, ikinci etaptan telesiyej ile zirveye çıkabilirsiniz ama inebilir misiniz o size bağlı. 🙂 İlk kez çıkanların çoğu kayarak değil telesiyejle iniyor. Kendinize güveniyorsanız ve bol karda kaymayı seviyorsanız Bubble pisti inanılmaz zevkli, zirveden aşağıya dilediğiniz yerden inebilirsiniz, burada her yer pist.

Davraz Ski-Pass Fiyatları

Özel idare tarafından işletildiği için ski-pass fiyatları oldukça uygun, diğer bir çok kayak merkezinde yalnızca günlük ski-pass satışı yapılırken Davraz kayak merkezinde 2, 3, 4 günlük ya da sezonluk gibi alternatifler bulunuyor ve gün sayısı arttıkça fiyatlar da düşüyor.

Davraz Kayak Merkezi Yemek İmkanları

Her kayak merkezinde olduğu gibi burada da pistlerin belli bölgelerinde kafeler var ve sayıları yeterli. Diğer kayak merkezlerinden farklı olarak fiyatlar da oldukça uygun, biz sucuk ya da köfte ekmek yiyoruz, yetiyor. Buradaki kafelerde de eğlence beklemeyin, yemeğinizi yiyip çayınızı içmeye bakın.

Davraz Pistleri

Davraz Otelleri

Davraz kayak merkezi otelleri genel olarak yüksek fiyatlı oluyor ancak şehir merkezinden gidiş-geliş zor değil, yolda zincir takmayı gerektirecek kadar kar olmuyor ve 30 dakikada kayak merkezine ulaşabiliyorsunuz. Bir de erken rezervasyon şansı yok diyebiliriz. Çünkü Davraz’ın sağı solu belli olmuyor ve Şubat ayında bile kayak yapılamadığı zamanlar oluyor. O kadar para verip kayak yapmadan dönmek istemezsiniz. Isparta merkezinde pek çok otel alternatifi bulunuyor, ister 5 yıldızlı isterseniz de 3 yıldızlı otelde kalın, tercih sizin. Fiyatlar kayak merkezine göre çok daha uygun. Bir de merkezde kaldığınız zaman yemek için de otele bağımlı kalmıyorsunuz, merkezde her türden restaurant var. Hem gelmişken Ispartayı da görmüş olursunuz. Genellikle otellerde yer sıkıntısı olmuyor ancak bildiğiniz gibi Isparta’da askeriye ve askeri okullar var. O yüzden bazı dönemlerde oteller tamamen dolu olabilir. Örneğin; yemin töreni olduğu bir zamana denk gelirseniz işiniz zor, o yüzden gitmeden oteli ayırtmaktan zarar gelmez diyoruz, en kötü ihtimalle bir gün önceden arayıp emin olursanız kendinizi garantiye almış olursunuz.

Davraz Kayak Merkezindeki Oteller

• Sirene Davras Hotel

Kayak merkezinde bulunuyor ve pistlere doğrudan erişim imkanınız var. Manzarası oldukça güzel ancak fiyatlar biraz yüksek.

• Isperia Davraz Hotel

Burası da kayak merkezinde yer alıyor, biz burada hiç konaklamadık ancak kalanlardan duyduklarımız pek hoş değil, aklınızda bulunsun.

• Davka Dağ Evleri Butik Otel

Bu otel kayak merkezinde değil ama merkezde de değil, kayak merkezine çıktığınız yol üzerinde bir butik otel, biz bir gece burada konakladık. Tavsiye edeceğimi pek sanmıyorum, hem rahat edemedik hem de sonuç olarak yine kayak merkezine arabayla çıktık. Arabaya bindikten sonra 15 dakika fazla yol gitmek mesele değil, şehir merkezinde en azından restaurant vs. alternatifi çok oluyor.

Isparta Şehir Merkezindeki Oteller

• Otel Bolat

Aslında otel güzeldi, odalar ve banyosu vs yeterliydi; kahvaltısından da memnun kaldık. Ancak 2 yan odamda gece yarısına kadar tadilat yapılması ve defalarca resepsiyonu aramama ve iki kere aşağıya inip resepsiyona söylememe, her seferinde tamam durduruyoruz denmesine rağmen saatlerce süren matkap sesi ve sinirle uyutmamaları gibi KÜÇÜK bir problem yaşamamız sebebiyle sizi uyarmakta fayda gördük.

• Koç Otel

Üç yıldızlı bir otel ve gayet memnun kaldık. Açık büfe kahvaltısı doyurucu, odalar temiz ve oda büyüklükleri yeterliydi. Son gün sabahtan odamızı boşaltıp eşyalarımızı otelde bırakıp kayak merkezine çıktık, akşam gelip otelde üstümüzü değiştirdik, sorun etmediler. Burası yukarıda bahsettiğim Otel Bolat’ın hemen yanında, kesinlikle tavsiyem burası olur. Hem daha yeni hem de personel anlamında çok iyi, Otel Bolat biraz daha aile işletmesi gibiyken Koç Otel profesyonel bir işletme. Fiyat olarak ikisi de aynı olduğu için rahatlıkla burayı tavsiye edebiliyorum.

Davraz’a Ne Zaman Gidilir?

Burada kesin bir cevap vermek doğru olmaz, çünkü bazen en iyi olması gereken zamanda kar kalınlığı yeterli olmayabiliyor. Nisan ayında çok güzelken Şubat ayında kayak yapılamadığı zamanlar olabiliyor. En iyisi gitmeden takibini yapmak, eğer karar veremezseniz yorum kısmından bize de sorabilirsiniz, biz zaten tüm kayak merkezlerini sezon boyunca takip ettiğimiz için elimizden geldiğince yardım ederiz.