Yalova’da bulunan yaylaları görmeden önce burası ile ilgili aklımıza gelen tek şey kaplıcalarıydı. Ancak bu bölgede kamp yapıp Yalova’daki yaylaları gezdikten ve özellikle de Delmece Yaylası’nı gördükten sonra anladık ki biz Yalova’yı çok yanlış tanımışız.

Şimdi şöyle bir durum var, haritaya bakınca insanın içine bir şüphe düşüyor; Delmece Yaylası nasıl bir yer, ya gittiğimiz değmezse, yolu iyi mi acaba ve benzer sorular akıllara geliyor. Bu yüzden detaylara geçmeden şunu söyleyelim Delmece Yaylası, tipik bir yayla. Hayvanların otladığı bir merası olan, derme çatma evlerin olduğu, Ağustos ayında hırkanızı aratacak serin havasıyla sıcaktan bunalanların kaçabileceği bakir kalmış bir yayla.

Delmece Yaylası

Delmece Yaylası Tabiat Parkı

Evlerin biraz ilerisinde tabelasını göreceğiniz bu tabiat parkı oldukça büyük bir alana sahip. Kamp ve günübirlik aktiviteler için gayet güzel bir yer ama 2021 yılında özel bir şirkete 49 yıllığına kiralandığı söyleniyor. Hatta bir ara tabiat parkının kapısı kapatılmıştı ama herhangi bir güvenlik bulunmadığı için insanlar telleri yamultarak yan taraftan yeni bir giriş açmıştı ve isteyen buradan girebiliyordu. Delmece Yaylası Tabiat Parkı‘na kiralayan şirket tarafından kamp alanı, karavan parkı, otopark, bungalov falan yapacağı söyleniyor. Ancak ne zaman yapılır ya da yapılır mı bilemiyoruz, kamp alanı diye yola çıkıp beton binalar bile dikebilirler.

Anlayacağınız Delmece Yaylası’nı bozulmadan görmek istiyorsanız elinizi çabuk tutun deriz.

Delmece Yaylası Kamp Alanı

Yayla denince bazı insanların aklına piknik geliyor, bazılarının aklına manzaralı restoranlar geliyor, bizimse ilk olarak Delmece Yaylasın’da kamp yapılır mı? sorusu geldi. Gidip gördüğümüzde de gerçekten kamp için çok uygun bir yer olduğunu gördük. Yalnız ücretli bir kamp alanı arıyorsanız baştan söyleyelim, burada öyle bir şans yok. Bunun için Erikli Şelalesi Kamp Alanı’na bakabilirsiniz. Delmece Yaylası ise daha çok doğa ile iç içe kamp yapabileceğiniz bir yer. Alan geniş ve çadır kurabileceğiniz ya da karavan park edebileceğiniz oldukça uygun yerler bulabiliyorsunuz. Yalnız hayvanların otladığı yere girmemeye dikkat edin, zaten uyarı tabelası da var.

Yaylada alışveriş yapabileceğiniz herhangi bir yer bulunmuyor. Yalnızca köy ekmeği alabileceğiniz bir yer var ve ekmeği gerçekten güzel. Aynı zamanda tereyağı ve keçi peyniri de bulabiliyorsunuz. Sıcak ekmek ve tereyağı ikilisini bulunca, biz çok fazla bir şey aramıyoruz.

İçme suyu sıkıntısı yok, kullanabileceğiniz bir çeşme var. Hatta suyunun şifalı olduğu bile söyleniyor ama ne kadar şifalıdır onu bilemiyoruz. Zaten biz şifalı su aramıyoruz, kampçıları su taşıma derdinden kurtarıyor olması bizim için yeterli. ✌️

Derme çatma bir tuvalet var ama suyu akmıyor ve çok kullanılabilecek durumda değil. Yaylada yaşayanlar her konuda yardımcı oldukları gibi tuvalet konusunda da yardımcılar, gözlemecilerden tuvaletlerini kullanmak için izin isterseniz sorun etmiyorlar.

Yaylada telefon çekmiyor, kamp yaparken her ne kadar telefondan uzaklaşmak çok daha keyifli olsa da acil bir durumda ihtiyaç olabiliyor. Böyle bir durumda Selimiye köyüne doğru 4-5 km kadar giderseniz buralarda tüm operatörler az da olsa şebeke yakalıyor.

Delmece Tabiat Parkı

Delmece Yaylası’na Nasıl Gidilir?

Yalova merkezi tarafındaki Teşvikiye köyü ya da Gemlik tarafındaki Selimiye köyü üzerinden Delmece Yaylası’na ulaşabiliyorsunuz. En güzeli hangi yönden geldiyseniz geri dönmeyip diğer taraftan inmek. Biz İstanbul’dan geliyorduk Kurtköy’de kamp yapmıştık, buradan da Ege’ye doğru inecektik. Teşvikiye köyünde başlayıp, sırasıyla Erikli Şelalesi ve Dipsiz Göl‘ü de gördükten sonra Delmece Yaylası’na geldik. Ardından rüzgar tirbünleri arasından Selimiye Köyü’ne kadar indik ve buradan da Gemlik’e çıktık. Yol gayet keyifli yalnız rotanızı gitmeden belirlemeniz gerekiyor, telefon çekmediği için gidelim de bakarız diye düşünürseniz sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Delmece Yaylası ile bazı önemli noktaların mesafesini aşağıda paylaşıyoruz. Mesafeye göre süreler biraz fazla gelebilir ama yolun bazı noktaları kötü olduğu için olması gerektiğinden biraz daha uzun sürüyor.

Delmece Yaylası Nasıl Gidilir

İstanbul – Delmece Yaylası 135 km ve Osmangazi köprüsünü kullanırsanız 2,5 saat civarı sürüyor. İzmir otoyolunu kullanıp Gemlik üzerinden üzerinden gelirseniz yol uzuyor ama süre biraz daha kısalıyor. Ancak en fazla 15 dk değişir, o nedenle bize sorarsanız Yalova üzerinden Çınarcık’a gelip oradan da Teşvikiye köyü üzerinden Delmece Yaylası’na giden yol çok daha keyifli.

Yalova merkezi – Delmece Yaylası 40 km ama 1 saatten fazla sürüyor. Yol aşırı kötü olmasa da virajlı ve çok hızlı gidebileceğiniz bir yol değil.

Bursa – Delmece Yaylası 65 km ve 1,5 saatten az sürüyor. Gemlik üzerinden gelip, Büyükkumla, Narlı ve Selimiye köylerini geçerek Delmece Yaylası’na ulaşabiliyorsunuz.

Gezilerimizden anlık paylaşımlar için bizi takip etmeyi unutmayın!